• +370 682 24218
  • info@menopiligrimai.lt

  V-asis šiuolaikinės muzikos maratonas Raseiniuose

Per penkerius metus, kai gyvuoja šis festivalis, ištikimi jo gerbėjai jau tikriausiai priprato prie neįprasto šio žanro skambesio, tačiau pagrindinis šiuolaikinės muzikos bruožas – ji niekada nenustoja stebinti ir kiekvieną kartą gali pateikti vis naujų ir naujų savo pavidalų.
V-asis tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis „Unseen Notes“ (nematytos natos/užrašai) taip pat pasilieka sau teisę nustebinti ir suintriguoti išrankiausius klausytojus plačiu savo skambesio diapazonu – nuo naujosios klasikos iki garso meno. Šių metų programa įvairi, joje bus ir jau pažįstamų atlikėjų ir naujų veidų iš muzikos pasaulio.
Nors festivalis dar beveik vaiko amžiaus, tačiau kaip brandus reiškinys jau turi keletą tvirtų savo tradicijų. Trečius metus iš eilės festivalio programą rugpjūčio 12 d. pradės naujosios vokalinės muzikos kolektyvas „Melos“ su nauja programa PHASINGS. Tai šiek tiek kitoks – žaismingesnis ir įvairesnis pasirodymas, kuri sudaro lietuvių ir užsienio autorių kūriniai. Norėdami suintriguoti, paminėsime vieną atliekamą kūrinį: Rytis Mažulis „Abstulbusi akis prarado amą“. Norint iššifruoti šį pavadinimą, reikia būtinai apsilankyti koncerte…
Kita graži tradicija – mūsų festivalyje kasmet koncertuoja grupė, praėjusiais metais nugalėjusi Vilnius Jazz Young Power konkurse. Šį kartą tai trio „Luvhurts“ – pianistas Mantvydas Leonas Pranulis, saksofonininkas Kornelijus Pukinskis ir būgnininkas Dominykas Snarskis. Šis trio susibūrė tik 2021 metais, nors su kita grupe – „Brave Noises“ Mantvydas jau koncertavo Raseiniuose prieš keletą metų. Galima būtų su lengva ironija paklausti – o kuris gi iš jaunųjų Lietuvos džiazo muzikantų dar nekoncertavo Raseiniuose…
Pratęsiant temą apie jaunuosius improvizacinės, šiuolaikinės muzikos atlikėjus, koncertavusius mūsų renginiuose, kitas vardas galėtų būti Kristupas Kmitas – profesionalus muzikas, grojantis būgnais, perkusija, sienomis ar po ranka pasitaikančiais objektais. Šiemet jis pasirodys su dviem tarptautiniais kolektyvais – rugpjūčio 12 d. Kristupo partneriais scenoje bus Andrius Šiurys (elektronika) ir Gregory Horoneko (BY)- saksofonai. Beje, Andrius Šiurys, kaip kompozitorius, su „Cosmos Theatre“ yra apdovanotas Auksiniu scenos kryžiumi. Pasirodo, mūsų kuklus festivalis mažame provincijos miestelyje surenka daugybę žvaigždžių…
Ir ne tik iš Lietuvos… Kitame koncerte Kristupas Kmitas gros su su gitaristu Pauliu Vašku, žinomu grupės „Sheep got waxed“ atlikėju ir saksofonininku iš Jungtinių Amerikos Valstijų Jonathon Haffner. Jonathon’as Haffner’is pradėjo koncertuoti su ansambliu „Now We Are Here“, kurio lyderis buvo žymusis kino kūrėjas Jonas Mekas. Per daugelį metų gyvenimo Niujorke, Jonathon’as koncertavo bei įrašinėjo su Wadada Leo Smith, Butch Morris, Jack Dejohnette, Bill Frisell, Steven Bernstein ir kitais garsiais atlikėjais.

 

 

Baigėsi IV Raseinių šiuolaikinės muzikos festivalis „Unseen notes“

Tris dienas Raseinių Švč. Trejybės cerkvėje ir Atvirame jaunimo centre skambėjo šiuolaikinė muzika. Dešimt koncertų ir performansų – festivalyje pristatytas labai platus šio žanro spektras, ne  tik muzika, bet ir šiuolaikinis šokis, vaizdo menas.
Festivalį jau antrus metus iš eilės pradėjo naujosios vokalinės muzikos kolektyvas „Melos“. Švč. Trejybės cerkvėje nuskambėjo amerikiečių kompozitoriaus Morton Feldman kompozicija „Three voices“ („Trys balsai“). Beveik valandos trukmės vokalinis kūrinys pakerėjo savo unikaliu minimalistiniu skambesiu. Trys trapios merginos cerkvės erdvėje sukūrė didžiulį paslaptingą balsų pasaulį, ir valandos kelionė šio pasaulio labirintais virto nepakartojamu muzikiniu nuotykiu.
Atvira jaunimo erdvė festivalio metu virto tikra koncertų sale su prabangia scena, apšvietimu ir net tribūnomis klausytojams. Tuo pačiu tai tapo kamerine ir jaukia erdve subtilaus meno vertintojams, susirinkusiems į vakaro pasirodymus. Deja, šioje vietoje negalime pavartoti termino „gausiai susirinkusiems“, bet tokia jau yra šiuolaikinio, kitokio meno lemtis.
Kaip minėjome, šiais metais festivalio programą praturtino keletas šiuolaikinio šokio pasirodymų. Penktadienio vakarą savo naujausią darbą „Katinėlių tylėjimas“ pristatė Paulius Prievelis. Šokėjo teigimu, tie „katinėliai“ – tai besiblaškančios mintys, kartais švelniai besiglaustančios mūsų galvoje, bet dažniau dreskiančios  sąmonę savo aštriais nageliais. Dinamiškas Pauliaus šokis – nuo meditacijos ir susikaupimo iki kūną purtančių vidinių išgyvenimų atskleidė tą minčių chaosą, kurį, gal būt, kiekvienas išgyvename akimirką prieš nugrimzdami į miego užmarštį.
Sapnai ir vizijos, supančios mus šiame beprotiškame pasaulyje, kuriame gyvename keliose realybės versijose tuo pat metu, atsispindėjo Vilmos Pitrinaitės performanse „Tai ne tavo sapnas“. Šokio maištininke įvardijama atlikėja savo gaivališka energija tiesiog provokavo auditoriją visais būdais – kalba, judesiu, repavimu ji kėlė klausimus, į kuriuos nėra racionalaus atsakymo – visos mus supančios realybės nėra tikros, surasti savąjį „aš“, įmanoma tik skausmingai atmetant jas viena po kitos, tarsi nereikalingus kiautus.
Egzistencines problemas bandė užaštrinti ir muzikos, vaizdo performansas „This order goes wrong“. Nerimo būsenų studija šį kartą pateikiama kaip muzikos, garsų ir vaizdo sintezė, kintanti ir pulsuojanti nenuspėjamu ritmu. Smuikininkė Lora Kmieliauskaitė kartais „ištirpstanti“ vaizdų kaleidoskope, arba iškylanti virš jo, kaip vieniša ir ryžtinga asmenybė. Kartais užgožiantis ir nerimą keliantis vaizdų chaosas likdavo už nugaros, lyg betikslė ir nugalėta stichija. Nerimas yra tik mūsų sielos ekrane kažkieno sukurtos projekcijos, operatorius gali jas pakeisti arba visai išjungti…
Perskaičius šios recenzijos pradžią, gali susidaryti įspūdis, kad šiuolaikinės muzikos ir viso šiuolaikinio meno tikslas – drumsti žmogaus ramybę, provokuoti jį ir bandyti ištraukti iš saugios „komforto zonos“, kurioje jis palaimingai leidžia savo dienas… Na, dėl tų santykinai ramių mūsų monotoniškos kasdienybės dienų ir metų galima būtų suabejoti. Gal būt kaip tik šiuolaikinis menas atskleidžia mūsų seniai pamirštą dieviškąją prigimtį, kuri niekaip nesiderina su dabartinio pasaulio taisyklėmis ir madomis.
Nepaisant šio žanro muzikos išskirtinumo, kartais reikalaujančio iš klausytojo mobilizuoti visą savo intelekto potenciją, festivalio koncertuose skambėjo ir kiek kitokia muzika, be didesnių pastangų įtraukianti klausytoją į žavų šiuolaikinės muzikos skambesį. Tokie koncertai vyko antrąją festivalio dieną Raseinių Švč. Trejybės cerkvėje. „Sonum brass“ duetas ir perkusininkas Andrius Rekašius pristatė kompozitoriaus Lino Balčiūno premjerą „Sakalo keliauninko sapnas“. Gamtos garsai, įrašyti nuostabiame slėnyje Anglijoje, kūrinyje persipynė su tūbos, trombono ir marimbos skambesiu. Gamtos harmonijos įkvėpta Lino Balčiūno kompozicija puikiai tiko šventumo paliestoje cerkvės erdvėje.
Kitame pasirodyme perkusininkų ansamblis, gimęs Druskininkų meno rezidencijoje (vad. Arnas Mikalkėnas), atskleidė subtilias mušamųjų instrumentų savybes – nuo tylaus šiugždėjimo iki ritmingo gausmo. Perkusija yra pilnavertis muzikinės šeimos narys – tuo galėjo įsitikinti kiekvienas šio koncerto klausytojas.
Pagaliau vakaro kulminacija – ansamblis „Synaesthesis“ su graikų kompozitoriaus, kuris šiuo metu gyvena JAV, Panayiotis Kokoras programa. Kompozitorius yra naujos srovės muzikoje, holofonijos, pradininkas pasaulyje. Savo kompozicijose jis naudoja tembrą kaip pagrindinį elementą, o kiekvienas garsas (phonos) prisideda prie visumos (holos) kūrimo. Koncerte dalyvavvo ir pats kompozitorius, įdomiai papasakojęs apie savo kūrybą.
Trečiąją šiuolaikinės muzikos maratono Raseiniuose diena užbaigė du improvizacinės muzikos koncertai ir dar viena premjera. Džiazo programoje pasirodė Agnės Pasaravičienės kvartetas ir emocingieji grupės JUZT atlikėjai, sukėlę tikrą muzikos šėlsmą salėje. Du gana skirtingi tačiau įdomūs pasirodymai, iliustruojantys neaprėpiamas improvizacinės muzikos galimybes – nuo lyriškų muzikinių baladžių iki klubinio šėlsmo.
Paskutinė festivalio premjera – kompozitoriaus Arno Mikalkėno kūrinys „Dies Irae“, kuri atliko styginių kvartetas „Mettis“, Rasa Dzimidaitė (sopranas) ir šokėja Vilma Pitrinaitė. „Dies Irae“ yra viena iš šv. mišių dalių, kurią savo kūriniuose interpretavo daugelis skirtingų laikmečių kompozitorių. Kaip skamba šiuolaikinė šios dalies interpretacija, galėjome išgirsti paskutiniame festivalio  „Unseen notes“ koncerte.

 

 

Festival photo gallery 2020
Photo Sigitas Gudaitis

Short review from a  project “Opera in Jazz”

How the music can get rid of various preconceived notions was shown by the performance “Opera in Jazz” shown at the end of the festival. The drums sounded like vocal parts from different classical operas, all of which were complemented by improvisations of contemporary dance. Director Karina Novikova, Arnas Mikalkėnas, in addition to all his other musical specializations, are also excellent masters of percussion, and dancer and choreographer Vilma Pitrinaitė has created a performance of an indescribable genre on stage, featuring five professional classical vocal performers from different countries. From the sensitive combination of vocals and percussion to the final revelry, the intrigue on stage forced us to rethink all the previously known values ​​of the classical genre.

https://www.lrytas.lt/kultura/meno-pulsas/2020/08/19/news/raseiniu-siuolaikines-muzikos-festivalis-nuo-subtilaus-vokalo-cerkveje-iki-improvizacijos-prekyvieteje-16028043/

 

Raseinių muzikos festivalis – kažkur tarp „Gaidos“ ir „Druskomanijos“?

Šiuolaikinė muzika Lietuvos provincijoje

Jau trečius metus iš eilės nedideliame vidurio Lietuvos miestelyje Raseiniuose skamba šiuolaikinė muzika. Tai dar viena įrodymas, jog šio žanro muzika nėra vien didžiųjų miestų išlavinto skonio publikos privilegija, toks neįprastas skambesys gali rasti savo auditoriją ir regione. UNSEEN NOTES – šių metų festivalio pavadinimas atspindi pagrindinę jo idėją kaip tam tikrą dviprasmybę – dar niekada neskaityti užrašai ar nematytos natos, prabylančios į pačias žmogaus sielos gelmes.
Pagal jau nusistovėjusią festivalio tradiciją, programoje pateikiamas labai platus muzikos spektras – nuo šiuolaikinės klasikinės muzikos iki improvizacinės muzikos eksperimentų su šiuolaikinio šokio inkliuzais. Visiems, kurie po šios įžangos dar nepatikėjo modernios muzikos galimybėmis kur nors už Vilniaus ribų, siūlome skaityti toliau. Būsite maloniai nustebinti.

Pasaulinė premjera Raseinių turguje

Dauguma Raseinių festivalio koncertų vyks atnaujintoje miesto turgaus erdvėje. Ir tai yra dar vienas šio festivalio išskirtinumas – šiuolaikinė muzika gali skambėti ir didesnėse erdvėse, ne vien siaurai pasišventusių muzikos gurmanų auditorijai.
Šioje neįprastoje scenoje rugpjūčio 14 d. įvyks šiuo metu Jungtinėje Karalystėje gyvenančio kompozitoriaus Lino Balto (Balčiūno) kūrinio “Interferencija” premjera. Lino Balto audiovizualinė kompozicija “Interferencija” skirta darnaus pasaulio idėjai. Šios kompozicijos  aštuonių dalių struktūra yra paremta JAV nevyriausybinės organizacijos NRDC (www.nrdc.org) apibrėžtomis aštuoniomis veiklos sritimis, kurios  paskatintų kiekvieną žmogų pozityviai keisti mūsų aplinką. Kūrinio dalys pateikiamos kaip atskiros audiovizualinės žinutės, paremtos akustinės ir gyvos elektronines muzikos derme, tokiu būdu įvardinant inicijuojančius  pokyčius, kuriuos turi įgyvendinti kiekvienas iš mūsų, nieko nelaukdamas, jau dabar.
Atlikėjai: Styginių kvartetas „Chordos“, Roberto Becerra (Meksika-Lietuva) – elektronika. Vaizdo instaliaciją pasirodymui  sukūrė Elizabeta Eliševa-Povilaitis (Latvija).
Premjeroje ketina dalyvauti ir pats kūrinio autorius Linas Baltas.

Festivalis plečia savo ribas

Šiemet festivalio atidarymo koncertas liepos 30 d. 18 val. vyks Kelmės kultūros centre. Šiame koncerte Kauno styginių kvartetas (Karolina Beinarytė-Palekauskienė -1-as smuikas, Aistė Mikutytė -2-as smuikas, Eglė Lapinskė – altas, Saulius Bartulis – violončelė) ir pianistė Daiva Stulgytė atiduos duoklę šviesios atminties kompozitoriaus Vidmanto Bartulio kūrybai. Klausytojai išgirs keturis Vidmanto Bartulio kūrinius – antrąjį styginių kvartetą “Psalmės”, „I like Marlen Dietrich“ styginių kvartetui, fonogramai ir fortepijonui, „Niekieno rožė“ smuikui ir fortepijonui,  bei  “I like Shostakovich” styginių kvartetui ir fortepijonui.
Kompozitorius nuo pat jaunystės rašė serijas kompozicijų, kurios vadinosi “I like …”, kuriose citavo originalias temas, jas savaip interpretuodamas, tarsi apvilkdamas kitu rūbu. “I like Shostakovich” deja, paskutinis prieš pat mirtį sukurtas kūrinys, užbaigęs šią “I like …” kompozicijų seriją. Kvinteto atliekama pradžios tema (iš D.Šostakovičiaus styginių kvarteto Nr.15 I d.), skamba kaip nuojauta, persunkta švelnaus liūdesio. Vėliau kūrinys vystosi iki gana dramatiškai skausmingos kulminacijos, kurios tirštoje faktūroje persipina įvairios tematinės medžiagos.

Minimalaus vokalo pasažai

Keletas festivalio koncertų nuskambės sakralinėse Raseinių erdvėse. Naujosios vokalinės muzikos kolektyvas MELOS rugpjūčio 14 d. koncertuos  Švč. Trejybės cerkvėje,  rugpjūčio 15 d. Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje įstabų kartvelų kompozitoriaus Gijos Kančelio kūrinį “Exil” atliks Asta Krikščiūnaitė (sopranas) ir instrumentinis ansamblis.
MELOSmerginų vokalinis ansamblis (Justina Leinartaitė, Gabrielė Bilevičiūtė, Karolina Macytė ir Gabija Adamonytė), startavęs 2014-iais atlieka šiuolaikinę vokalinę muziką, bendradarbiauja su įvairių sričių menininkais bei pats inicijuoja kūrybinius projektus. Festivalyje kolektyvas atliks savo naujausią programą “Minimal Voices“ – tai minimalistinės, redukuotos muzikos programa, kurioje pristatomi lietuvių kompozitorių Ryčio Mažulio, Agnės Mažulienės, Karolinos Kapustaitės ir Dominyko Digimo kūriniai. Didžioji dalis programoje skambančių kompozicijų buvo sukurtos „Melos“ užsakymu, o kūriniai Oscillations  bei Tuo taku viešai skamba pirmuosius kartus.
„Jei žmogus eina į bažnyčią, sinagogą ar mečetę tuo metu, kai ten nevyksta mišios, jį apsupa ypatingos rūšies tyla. Aš norėjau šią tylą paversti muzika“ – taip apie savo kūrinį „Exil“ kalbėjo pernai palikęs šį pasaulį kompozitorius Gija Kančelis. Tai kūrinys mažam ar vidutiniam instrumentiniam ansambliui, gaubiamam vokalo auros.  „Exil“ tekstą sudaro 23-ioji psalmė iš Senojo Testamento ir vokiškai rašiusių žydų tautybės autorių Paulio Celano ir Hanso Sahlio eilėraščiai.
Šis išskirtinis kūrinys nuskambės Raseinių  Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje rugpjūčio 15 d. 15 val. Solistei Astai Krikščiūnaitei akompanuos puikūs muzikantai – Valentinas Gelgotas (fleita),  Darius Dikšaitis (smuikas), Gediminas Dačinskas (altas), Glebas Pyšniakas  (violončlelė), Donatas Bagurskas (kontrabosas) ir  Audrone Kisieliūtė (klavišiniai).

Dvidešimties pirštų magija

Lora Kmieliauskaitė (smuikas) ir Arnas Kmieliauskas (violončelė) arba “Twenty Fingers Duo“ – tai lietuvių šiuolaikinės ir moderniosios muzikos styginių duetas, atpažįstamas dėl intesyvių ir įtraukiančių pasirodymų, bei unikalaus skambesio. Twenty Fingers Duo yra nusipelnęs ambicingo ir žingeidaus ansamblio vardą, dėl nuolatinių kolaboracijų, performatyvumo tyrinėjimo savo pasirodymuose ir moderniosios lietuvių muzikos propagavimo. Nepaliaujamai ieškodami naujų muzikinių formų, Twenty Fingers Duo atliko virš 60 kūrinių premjerų, autorių iš viso pasaulio parašytų būtent jiems (JAV, Meksika, Argentina, Japonija, Iranas, Kroatija, Rusija, Kanada, Serbija, Vokietija, ir kt.) Meistriškai valdantys visas išplėstines technikas ir netikėtai interpretuojantys muzikinį tekstą muzikantai yra nuolatiniai tarptautinių ir nacionalinių muzikos festivalių dalyviai, tarptautinių konkursų laureatai.
Koncerte rugpjūčio 15 d. duetas pristatys dalį savo naujausios programos „Performa“ ir keletą naujų šiuolaikinių lietuvių kompozitorių kūrinių.

Jauni ir pašėlę džiazo muzikantai

Raseinių šiuolaikinės muzikos festivalio išskirtinis bruožas – jaunų ir ekspresyvių improvizacinės muzikos atlikėjų pasirodymai. Rugpjūčio 14 d. vakaro programoje  – saksofonų kvartetas KATARSIS4 –  Arminas Bižys, Kazimieras Jušinskas, Algirdas Janonis ir Danielius Pancerovas. Jų atliekama muzika laviruoja tarp struktūriškai laisvų improvizacijų, dėl to kiekvieną kartą suskamba vis kitaip. Gaivališkose kompozicijose taip pat galima išgirsti akademinės muzikos bei lietuvių liaudies muzikos motyvų, kurie suteikia kūriniams meditatyvumo. Savo muzika jie praplečia tradicines saksofono garsų išgavimo technikas, ypatingam skambesiui sukurti panaudoja ir įvairius buityje sutinkamus objektus.
Rugpjūčio 15 d. Raseinių turgaus scenoje pasirodys grupė labai pragmatišku pavadinimu – “Kanalizacija”. Žinoma, šis pavadinimas yra tam tikra nuoroda į paslaptingą vamzdžių pasaulį, juk kanalizacija – tai gali būti ir muzikiniai kanalai, kuriais komunikuojama improvizuojant scenoje. O tokį instrumentą kaip tūba galima kvalifikuoti tiesiog kaip sudėtingą santechninį įtaisą. Kaip visi šie santechnikos principai  gali sukelti tikrą ekstazę scenoje, pademonstruos keturi jauni atlikėjai: Danielius Pancerovas (saksofonas), Dominykas Norkūnas (gitara), Ignas Kasikauskas (būgnai), Simonas Kaupinis  (tūba). O jei rimtai – savo atliekamą žanrą muzikantai įvardina kaip alternatyvaus roko-džiazo kūrinius. Grupė praėjusiais metais laimėjo festivalio „Vilnius Jazz“ konkurso  „Young Power“ GRAND PRIX.

Elekroninės refleksijos ir džiazuojanti opera

Paskutinę festivalio dieną – rugpjūčio 16-ąją – truputį pavargusiems nuo „sunkiai suprantamos ir didžiulės intelektinės įtampos reikalaujančios“ (klausytojų past.)  šiuolaikinės muzikos, ištikimiems festivalio žiūrovams desertui skirtas ypatingas kokteilis.
Tiesa, pradžioje
elektroninės muzikos ir vizualaus meno duetas BIONICS pristatys vis dar susimąstyti verčiantį pasirodymą „mono.cycle“. Pavadinimas reflektuoja įvairiapusišką kūrybos prigimtį, perteikiamą dėmesiu fizikiniams reiškiniams, filosofinėms idėjoms, skirtingų medijų sintezei. Cikliškumas, suvokiamas ne kaip linijinis laiko, įvykių pasikartojimas, o kaip evoliucijos link vedanti tendencija, būsenų, vystymosi stadijų seka, palaipsnis garsinių pustonių ir ritmikos kismas, tekstūrų ir kintančių formų jungimasis, išgaunant naujus darinius bei skambesius. Pasirodymo metu skambės albumo CYCLES garso takeliai ir jų variacijos.
Po to jau bus lengviau. Trys skirtingų žanrų kūrėjai – režisierė Karina Novikova, kompozitorius, multiinstrumentalistas Arnas Mikalkėnas ir choreografė, šokėja Vilma Pitrinaitė pateiks publikai žaismingą projektą „Opera in Jazz“, kuriame taip pat dalyvaus klasikinio vokalo atlikėjai iš kelių užsienio šalių ir Lietuvos. Šiame projekte operos, džiazo ir šiuolaikinio šokio paradigmos susijungs į unikalią visumą, kurioje balsas, judesys, kūno kalba ir vaizdo projekcija aktyvuos visas įmanomas žmogaus jusles iki pat „šeštojo pojūčio“ ribos…
Ir pagaliau, po gana varginančios kelionės šiuolaikinės muzikos užkaboriais – kažkas nuoširdaus ir įkvepiančio – žavioji Solange Arzu (Clotilde Solange Rigaud). Žinoma, dėl šio pasirodymo galėtume susilaukti priekaištų iš šiuolaikinės muzikos ortodoksų, tačiau organizatoriai tikisi, jog  tuo metu, kai Solange įžengs į sceną, daugelis festivalio žiūrovų jau bus išsiilgę muzikinės kompozicijos, kurioje „bent jau yra melodija, o ne kažkoks rėžiantis ausį padrikų garsų kratinys“ (klausytojų past.). Juk kiekvienas garsas gali virsti daugiaprasme akustine žinia, viskas priklauso nuo klausytojo.
Gimusi Prancūzijoje (Montpellier), tačiau pastaruosius 10 metų gyvenusi Vilniuje bei čia atradusi savo muziką Solange šį šalį taip pat laiko savo namais: „Esu kūrėja tarp čia ir ten, tarp vienų namų ir kitų. Neatsitiktinai taip ir pavadinau savo debiutinį albumą – „The Long Way Home“, kur būtent per muziką išreiškiu savo jausmus.“ – sako Solange.
Visas dainas jungiantis aspektas – noras į sielą sugrąžinti vidinę meilės ir harmonijos būseną – sugrįžti namo. „Aš pati turiu ne tik prancūziškų, bet ir žydiškų, turkiškų bei vokiškų šaknų, tad mano naujasis albumas apjungia ir skirtingas kultūras, ir įvairiausius jausmus – pasakoja kaip išmokti priimti ne tik džiaugsmą, bet ir liūdesį bei ilgesį, o taip pat kaip gerbti ir švęsti savo šaknis.“ – apie savo pristatomą kūrybą pasakoja albumo autorė Clotilde Solange.
Koncerte Solange Arzu akompanuos Aurimas Driukas (elektrinė ir akustinė gitaros).

UNSEEN NOTES – tai, ko dar negirdėjote ir neperskaitėte iki šiol.
Kviečiame kartu pasinerti į šią naują patirtį.

Visi festivalio koncertai nemokami!

Festivalio organizatorius – Raseinių rajono kultūros centras
Prodiuseris – Arūnas Kazlauskas
Pagrindinis rėmėjas – Lietuvos kultūros taryba

Festivalio fb paskyra:  https://www.facebook.com/raseiniaifest/

III-asis tarptautinis Raseinių šiuolaikinės muzikos festivalis
UNSEEN NOTES

Programa

Liepos 30 d.
Kelmės kultūros centras
1
8:00  Raseinių šiuolaikinės muzikos festivalio  pristatymas
Kauno styginių kvartetas ir pianistė Daiva Stulgytė

Rugpjūčio 14 d.
Raseinių Švč. Trejybės cerkvė
19:00 
Minimal Voices
Vokalinis kvartetas MELOS
Scena Raseinių turguje                  
20:00 
Kompozitoriaus Lino Balto kūrinio INTERFERENCE premjera.
Kvartetas „Chordos“
Roberto Becerra (Meksika-Lietuva) – elektronika
Elizabeta Eliševa-Povilaitis (Latvija) – vaizdo projekcija
21:00  Festivalio klubo atidarymas
Saksofonų kvartetas „Katarsis4“

Rugpjūčio 15 d.
Raseinių  Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčia
15:00  Gija Kančelis “Exil”
Solistė Asta Krikščiūnaitė (sopranas) ir instrumentinis ansamblis.
Scena Raseinių turguje
20:00  Šiuolainės muzikos ansamblis „Twenty Fingers Duo“
Lora Kmieliauskaitė (smuikas)
Arnas Kmieliauskas (violončelė)
21:00  Alternatyvaus roko-džiazo grupė „Kanalizacija“

Rugpjūčio 16 d.
Scena Raseinių turguje
15.00  Mono.cycle
Elektroninės muzikos ir vizualaus meno duetas BIONICS
16.00
  „Opera in Jazz“ performansas
Režisierė Karina Novikova
Choreografija – Vilma Pitrinaitė
17.00  Dainininkė Solange Arzu ir grupė

18.00 Festivalio uždarymas.
Visi festivalio koncertai nemokami!

Projektą remia Lietuvos kultūros taryba

 

 

FESTIVAL PHOTO GALLERY 2019

 

Apie festivalį Lietuvos žiniasklaidoje:

https://www.lrytas.lt/kultura/meno-pulsas/2019/08/26/news/raseiniuose-antra-karta-trysko-fantastiski-siuolaikines-muzikos-fontanai-11588133/

TARPTAUTINIS ŠIUOLAIKINĖS MUZIKOS FESTIVALIS
INTERNATIONAL CONTEMPORARY MUSIC FESTIVAL
RASEINIAI‘19

Rugpjūčio 14 d. koncertu Raseinių Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčioje startuoja antrasis šiuolaikinės muzikos festivalis. Simboliškai koncertų ciklą pradės mūsų kraštiečio, kompozitoriaus A.Martinaičio oratorija „Gailestingumo altorius“.

Šiais metais koncertinė programa labai įvairi ir apims ne tik Raseinių miestą, tačiau ir kelis unikalius rajono paveldo objektus – koncertai bus surengti Ugionių bažnyčioje, Maslauskiškių malūne. Festivalio programoje ne tik koncertai, bet ir keletas tarpdisciplininių projektų, kuriuose persipina muzika, šiuolaikinis šokis, vaizdo menas. Prie šios spalvingos ir įdomios programos parengimo labai daug prisidėjo festivalio meno vadovas Mindaugas Bačkus ir choreografė, šokio teatro Klaipėdoje įkūrėja Agnija Šeiko.

The Second Contemporary Music Festival begins on August 14th in the Church of the Assumption of the Blessed Virgin Marry in Raseiniai. Symbolically, the cycle of concerts will be started by the oratorio “The Altar of Mercy” by the local composer A. Martinaitis. The event will be located not only in the city of Raseiniai but also in the unique heritage objects of the district – Ugioniai Church, where dance and music performance “The Seasons” and the concert of the Danish band “Tone of Voices Orchestra”, will be performed.On August 16ththe festival will relocate to the Maslauskiškiai Watermill with the sounds of string quartet “Chordos”, the performance of contemporary dance “Soma Holidays” and DJ EXTENDED feat. KazimierasJušinskas concert for the end the day. The closing day of the festival will begin with the piece of contemporary music “Open for Me the Gates of the Righteous”, later moving to Raseiniai District Municipality Hall where everyone will enjoy the cinema classics “The Disobedient” and the original sound of RokasZubovas and the band. Eventually, the waves of contemporary music will subside at the festival club, the lobby of Raseiniai District CultureCentre, with the performance of “Ship Troupe”.

It will be an amazing four-day journey through the world of music, dance, visuals and sensations where all are welcome by Raseiniai, the city which is near for everyone!

Kompozitorius A.Martinaitis

Keturios festivalio dienos bus  skirtingos, apimančios labai platų šiuolaikinės muzikos spektrą. Kaip jau minėjome, pirmąjį muzikos šventės vakarą išgirsime didingą A.Martinaičio kūrinį „Gailestingumo altorius“. Kūrinį įkvėpė ir jam buvo panaudoti Šv.sesers Marijos Faustinos Kowalskos (1905–1938),  gyvenusios Vilniuje (1933–1936)  dienoraščio fragmentai. Kūrinys sukurtas Vilniaus Dievo Gailestingumo šventovės užsakymu ir pirmąkart atliktas Šv. Kotrynos bažnyčioje 2007 m. balandžio 15-ąją – Dievo Gailestingumo sekmadienį. Oratoriją sudaro keturios dalys, atliekamos be pertraukos, tai tarsi kertiniai Dievo Gailestingumo šventovės akmenys, sudėti iš šv. Faustinos užrašytų žodžių: „Žemė ir dangus gali pasikeisti, bet Dievo gailestingumas nesibaigs.“ Šį epinį kūrinį Raseinių bažnyčioje atliks  Vilniaus styginių orkestras MODUS (vadovas Robertas Bliškevičius), Kauno vokalinis ansamblis ACUSTO (vadovas Kęstutis Jakeliūnas) ir solistės Asta Krikščiūnaitė – sopranas bei Nora Petročenko – mecosopranas.

 

Netikėti garso ir judesio spektakliai

Kitame šio vakaro pasirodyme žiūrovus turėtų nustebinti Raseinių rajono kultūros centro mišrus choras ŠATRIJA (vadovas Gražvydas Jegnoras). Šį kartą choristai turės galimybę atsiskleisti visai naujame amplua –į šokio ir muzikos laboratorijas įsitraukę „Šatrijos“ dainininkai, kartu su vienu geriausiu Lietuvoje perkusininku Arkadijum  Gotesmanu ir Šeiko šokio teatro šokėjais kurs netikėtą sau patiems ir žiūrovams garso ir judesio spektaklį , kuriame tradicinės ir atpažįstamos chorinės dainos tamps choristų istorijų bei kūrybinio veiksmo čia ir dabar išraiška.

 

 

 

Vakaro programą baigsime festivalio klube kultūros centro antrojo aukšto foje. Čia bus galima pabendrauti su atlikėjais, pasidalinti įspūdžiais. Klubo programą pagyvins originali muzikos grupė iš Vilniaus AVIS RARA. Keturi atlikėjai – Linas Samp (mušamieji), Paulius Večeris (vokalas, gitara, elektronika), Adomas Palekas (bosas, klavišiniai, elektronika), Algirdas Janonis (saksofonas, kiti instrumentai) užkariaujantys neišmatuojamas akustinės ir elektroninės muzikos platybes ir transformuojantys savo patirtį į unikalią muzikinę – sonoristinę kelionę.

 Antonio Vivaldi ir „Tone of voices orchestra”

Antroji festivalio diena pakvies apsilankyti unikaliame Betygalos seniūnijos kampelyje – Ugionių bažnyčioje. Ugionių Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčia pastatyta 1836 m. Bažnyčia liaudiškai klasicistinių formų, su portiku ir bokšteliu ant kraigo. Netoli Ugionių bažnyčios pastatyta medinė koplytėlė, kurios viduje yra šaltinis. 1657 m. virš šio šaltinio kažkas pamatė ore kabantį Dievo motinos paveikslą. Nuo tada prasidėjo Ugionių, kaip šventosvietos, lankymas.
Vakaro programoje „Žolinės kitaip“ išvysime tris skirtingus projektus. Pirmieji Ugionių bažnyčioje pasirodys atlikėjai iš Klaipėdos – pamatysime pagal nemirtingą Antonio Vivaldi  kūrinį pastatytą šokio ir muzikos spektaklį „Metų laikai“. Choreografės Agnijos Šeiko meistriškai sustyguotas spektaklis – netikėta skirtingų atlikėjų šokio harmonija ir keturių violončelininkų gyvai atliekamas vienas populiariausių pasaulyje kūrinių. Aristokratiškoji balerina Beata Molytė, teatro šamanas Benas Šarka, mimas Aleksas Mažonas, šiuolaikinio šokio atlikėjasųMarius Pinigis – tarsi keturios visatos stichijos, vedamos keturių violončelių skambesio per skirtingus metų laikus. Muzikinį audinį pasirodyme kurs Klaipėdos violončelių kvartetas: Mindaugas Bačkus, Gleb Pyšniak, Arnas Kmieliauskas, Karolis Vaičiulis.

Vėliau programa persikels į bažnyčios šventorių ir scenoje, atgręžtoje į nuostabų atsiveriantį Dubysos slėnio vaizdą, išgirsime ypatingus festivalio svečius iš Danijos „Tone of voices orchestra”. Dešimties žmonių ansamblis atliks unikalią programą, kurioje persipina danų, šiaurės Skandinavijos folkloro, world, jazz, indiepop ir kitų žanrų muzikos skambesys. Keturių vokalisčių ir įvairiais instrumentais grojančių muzikantų atliekama muzika susilieja į galingą garsų jūrą, užtvindančia klausytojus netikėtomis harmonijomis. Ansamblio viešnagę festivalyje parėmė Danijos – Lietuvos įmonė DANSPIN.

12. mar. 2018.pdf

 

 

 

 

 

Baigiamojoje programos dalyje – režisieriaus Audriaus Stonio filmo „Avinėlio vartai“ peržiūra. Filmą pristatys Gediminas Numgaudis OFM. Šis filmas yra apie Dievo ir žmogaus susitikimą. Tas susitikimas gali būti labai trapus, vos juntamas, bet jei kino kamerai pavyksta tai užfiksuoti. Būtent apie tai ir yra „Avinėlio vartai“. Juk tai, kas įvyksta per krikšto apeigas, yra nematoma, todėl kinas ne pasakoja, bet mėgina pajusti tą stebuklą – Krikšto slėpinįatskleisti per žmogų, jo veidą…

Trečioji festivalio diena turėtų sudominti ne tik koncertų vieta – renginys vyks išskirtiniame architektūros paveldo objekte – Maslauskiškių malūne, menančiame dar prieškario laikus ir išsaugojusiame visus autentiškus vidaus įrangos mechanizmus. Festivalio programa „Netikėtumai malūne“ bus skirta tikriems šiuolaikinės muzikos ir šokio gurmanams, nusiteikusiems pasinerti į pačią keisčiausią garso ir judesio gelmę.

Šiuolaikinio šokio barokas

Pirmieji antrame malūno aukšte pasirodys atlikėjai iš Vilniaus – styginių kvartetas CHORDOS, jau ne vienerius metus vykdantis savo misiją puoselėti ir skleisti šiuolaikinę lietuvišką bei užsienio kompozitorių muziką. Koncerto programa – tarsi muzikinis vitražas, sudarytas iš skirtingos stilistikos, formos ar žanro kūrinių, kuriuos sukūrė šiuolaikinės muzikos kompozitoriai iš JAV, DidžiosiosBritanijos ir Olandijos.

 

Vėliau programoje – jaunos choreografės, šokėjos, šiuo metu gyvenančios ir kuriančios Belgijoje Vilmos Pitrinaitės šokios spektaklis  SOMA HOLIDAYS. Skirtingų kartų šokėjai vienoje linijoje 120 dūžių per minutę ritmu tyrinėja eskapizmą. Turistinių kelionių dokumentika jungiama su naktinio klubo ritualais. Ieškoma priemonių, kaip patirti Aldouso Huxley distopiniame romane „Puikus naujasis pasaulis“ aprašytą „somaholidays“ būseną – dirbtinai fiziškai sukeltą katarsį, slenkstį į savotiškai tikresnę tikrovę be kaltės ir gėdos, be biurokratinių įsipareigojimų. „Somaholidays“ – tai vienokia ar kitokia kelionės forma, tai grožis ir bjaurumas viename, it koks šiuolaikinis barokas – po išpudruotais perukais slepiantis utėlių gvardiją“ – taip savo provokuojantį pasirodymą apibūdina atlikėjai. Muziką spektakliui sukūrė Arūnas Periokas, dramaturgija ir kostiumai – Rūta Junevičiūtė, šviesų  ir vaizdo projekcijos – Vladimiras Šerstobojevas, šokėjai – Rasa Danilaitė, Darius Algis Stankevičius, Vilma Pitrinaitė.

 

 

Garsinius nuotykius malūne užbaigs  DJ Extended feat. Kazimieras Jušinskas – eksperimentinės muzikos duetas iš Vilniaus. Du instrumentai – patefonas ir altinis saksofonas – naudojami neįprastu būdu: patefonas tampa išraiškingu muzikos instrumentu, o saksofonas laviruoja tarp akustinių bei elektroninių garsų, kol galiausiai klausytojas nebegali identifikuoti garso šaltinio. Ši muzika sukuria siurrealią atmosferą jungiant švelnų triukšmą, elegantiškas melodines linijas, beveik neatpažįstamai sugadintų šimtamečių vinilų turinį, interaktyvius  pokalbius tarp abiejų instrumentų. Kiekvienas dueto pasirodymas skirtingas, išgaunant vis kitokią unikalaus ir hipnotizuojančio garso kokybę.

 

Paskutinė festivalio diena, rugpjūčio 17-oji, tarsi sugrįžimas prie ištakų – koncertas vėl vyks  Raseinių Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčioje. Čia išgirsime antrąją šiuolaikinės muzikos kūrinio „Atverkite man teisumo vartus“, sukurto pagal Senojo Testamento 118 Psalmę, premjerą. Pirmą kartą kūrinys nuskambėjo birželio 13 d. Šiluvos Bazilikoje meno bienalės atidarymo metu. Kūrinio autorius – kompozitorius, multiinstrumentalistas, muzikos pedagogas Arnas Mikalkėnas, kurio muzikinės veiklos sritis labai plati – iprovizacinė, elektroakustinė  muzika, džiazas. Būtent tokia muzikos stilių įvairovė atsispindės naujojo kūrinio kompozicijoje. Žinoma, Senojo Testamento tekstas apibrėžia tam tikras ekspresijos ribas, tačiau koncerte galėsime išgirsti visiškai netikėtų derinių, įkvėptų šio drąsaus muzikos eksperimentatoriaus fantazijos. Atlikėjai: solistė Dana Indane (LV), džiazo trio „Ąžuoliniai berželiai“ ir VU Kauno fakulteto merginų vokalinio ansamblio VENI GAUDERI grupė (vadovė Adelė Mikalkėnienė).

 

Iš bažnyčios – o tai jau tikras akibrokštas – persikelsime į Raseinių savivaldybės posėdžių salę, kur išvysime dar vieną muzikos ir garso eksperimentą – į gyvai įgarsintą kinogenijaus Charlie Chaplino nebylųjį filmą „Cirkas“ pakvies  Rokas Zubovas ir ansamblis „Nepaklusnieji“. Renginio metu žiūrovai ne tik žiūrės klasika tapusią juostą, bet ir girdės gyvai muzikantų atliekamą muziką.

 

 

Ir pagaliau po keturių dienų muzikos maratono – paskutinis susitikimas festivalio klube kultūros centro II a. foje. Tai bus tarsi jungtis, sąšauka su praėjusių metų festivaliu – nenuspėjamas grupės LAIVO TROUPE koncertas.Ansamblio sudėtyje – šeši skirtingi muzikantai atėję iš skirtingų muzikos sferų – džiazo, klasikinės, šiuolaikinės muzikos. Pagrindinė atliekamos muzikos sritis yra laisvoji improvizacija, tačiau taip pat turi platų spektrą įvairaus repertuaro, originalių kompozicijų, aranžuočių, grafinės notacijos muzikos, improvizuoto funk’o, drono muzikos ir dar daugiau.  Eksperimentuodami ritmais, atonaliomis harmonijomis, tembrais ansamblis sukuria ekspresyvią ir neįprastą pasirodymo formą, mesdami įššūkį sau ir klausytojams.

 

FESTIVALIO PROGRAMA

 

Visi festivalio koncertai nemokami.
Renginio organizatorius – Raseinių rajono kultūros centras.
Pagrindiniai projekto rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba, UAB DANSPIN, Raseinių rajono savivaldybė

All festival concerts are free.
The organizer: Raseiniai District Culture Centre.
The sponsors: Raseiniai District Municipality, Lithuanian Council of Culture, UAB “Danspin”.

 

 

GALERIJA/GALLERY 2018